ORIENTACIÓNS
SOBRE A ESTIMULACIÓN DA LINGUAXE
Ø Fálalle amodo e de forma
clara.
Ø Fálalle
correctamente e non imites a súa forma de falar.
Ø Non o
atosigues porque che pareza que vai
lento, cada quen ten o seu ritmo para falar.
Ø Dálle tempo para que responda as túas preguntas.
Ø Sinala ou
marca turnos de intervención
do neno. Intenta que o teu fillo respecte as quendas da comunicación.
Ø Repítelle todo as
veces que necesite, pero sempre de forma natural.
Ø Non corrixas
inmediatamente as producións erróneas do neno. Utiliza esa palabra nunha frase
para que a escoite ben
producida e ademais exténdea. (Exemplo: “o can lada” diselle:
sí, é verdade, “o can que xoga con ese neno ladra moi forte”).
Ø Realiza
actividades co neno, sobre todo aquelas que estimulen a linguaxe
espontánea.
Ø Escolle unha
actividade que ao neno lle
resulte motivante e atractiva para que ésta provoque a
linguaxe no neno.
Ø Compórtate
de forma “novata” co neno, é dicir, pídelle que che explique as
cousas que está vendo, o xogo co que está xogando.., coa finalidade de
conseguir compartir cousas con él.
Ø Despois de facer
unha actividade interesante para o neno, como viaxes, aniversario, excursións...
comenta con él todo o que ocorreu,
fálalle dese acontecemento, que che conte o que pasou...
Ø Utiliza
preguntas abertas. Anímao a contestarche con algo máis que
si ou non. Amplía as súas mensaxes.
Ø Fálalle de persoas,
feitos e lugares que estén presentes no contexto no que habitualmente se encontra
o neno. Situacións de aquí e
agora.
Ø Facer
collages con recortes de revistas e inventarse
historias ou contos.
Ø Dramatización
- expresión corporal de contos.
Ø Contar cousas
de forma ordeada: que fixo antes e despois, que fará enseguida, máis tarde...
Ø Preguntarlle
a miúdo polos seus xogos
e escoitar as explicacións.
Ø Mirar con él
contos e revistas e que diga os nomes dos obxectos que aparecen
nas imaxes.
Ø Contarlle
contos facéndoo partícipe, pedíndolle axuda nalgún momento e
facéndolle preguntas.
Ø Facerlle
preguntas sobre cousas que ocorren na súa vida cotiá, para que
desenrole a capacidade de atención.
Ø Non intentes
correxir os erros fonolóxicos do neno, limítate a que o neno te
escoite correctamente e comprenda o que queres dicir.
Ø Adapta a
lonxitude dos teus enunciados á capacidade do neno.
Ø Non rirse
nunca dos erros fonolóxicos cometidos polo neno.
Ø Inclúe nos teus enunciados un maior número de peticións de información
que de accións, para estimular que o neno fale.
Ø Intenta que o
teu fillo sinta que o comprendedes, fai esforzos por comprendelo e que o neno
non se sinta frustrado, ata o
de agora é mais importante o contido da mensaxe que a súa forma de expresalo.
Ø Sempre que o neno inicie unha conversa
intenta que esta se manteña o maior tempo posible.
Ø Si lle custa
utilizar correctamente algunha das partes da oración ou as constrúe mal, ofrécelle o modelo correcto,
pero tomando aquelo que dixo e repetíndollo ben. (Exemplo: “¿e su ache do seu papá?”. Si, é o coche do seu papá, é de
cor vermello, como a mín me gustan ¿a ti como che gustan os coches?.
Ø Valora os pequenos
avances, refórzao.
Ø Contesta ás
preguntas que supoñan ampliación de coñecementos. Escoitao e anímao. Dálle “a volta” as súas preguntas
animándoo a pensar e a manifestar as súas opinións (Exemplo: ¿por qué......? ¿A
ti que che parece?).
Ø Aproveita as
ocasións nas que o neno disfruta contigo para falar con él, xoga con él, léelle contos, debuxa...
Ensínalle
cancións, adivinanzas, refráns,…
Ø Buscar
diferencias entre láminas de debuxos semellantes.
Ø Xogar ao “Vexo
vexo” (nombrándolle características do obxecto).
Ø Recordar nome,
apelidos, profesión dos pais, saber a súa dirección completa…
Ø Xoga co neno a imitar
sons da contorna, de animais ou persoas, ensínalle de onde proceden e anímao a
imitalos.
Ø Fomenta o
xogo imaxinativo do teu fillo, que xogue a peinar bonecas, a conducir, a xogar
na granxa,...
Ø Xoga co teu fillo
a facer movementos cos beizos, como facer “morritos”, dar bicos, facer
pedorretas...; ca lingua, lamerse os beizos, sacar a lingua fora da boca,
subila ata o nariz...(é
importante fortalecer os músculos que interveñen na fala).
Ø O neno pode
xogar a soplar molinillos de vento, facer burbullas de xabón, soplar silbatos,
inflar globos... (o soplo
xoga un papel importante na fala, potenciandoa).
Falar ben, ter unha
boa capacidade para
expresarnos, ábrenos
as portas ao mundo,
facilítanos a
relación cos demáis e permítenos estructurar as nosas
ideas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario